2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı 03/02/2025 tarihinde ve 12.30'da Okulumuz Müdür Odasında yapılacaktır. Tüm Öğretmenlerimizin bilgisine...

28.01.2025 101

KANDİLDAĞI ORTAOKULU

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

II. DÖNEM BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

 

Toplantı No          : 2024 /2025 - 2

Toplantı Yeri        : Müdür Odası       

Toplantı Tarihi     : 03.02.2025

Toplantı Saati       : 12.30

 

Gündem Maddeleri

 

  1. Açılış
    • Açılış konuşması ve yoklamanın yapılması.
    • Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması.
    • Gündem maddelerinin okunması ve eklenmek istenen konuların belirlenmesi.
  2. Bir Önceki Öğretmenler Kurulu Kararlarının Değerlendirilmesi
    • Sene başı Öğretmenler Kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi ve uygulanma durumlarının değerlendirilmesi.
  3. I. Dönem Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi
    • Akademik başarı durumu ve öğrenci performansının genel analizi.
    • Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin değerlendirilmesi.
    • Devam-devamsızlık durumlarının analizi.
    • Disiplin olaylarının değerlendirilmesi.
    • Rehberlik ve sosyal etkinlik çalışmalarının analizi.
  1. Öğretmenlerle İlgili Hususların Görüşülmesi
  2. Ders İşlemleri ve Zümre Çalışmaları
  3. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile İlgili Hususlar
  4. Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK) Değerlendirmesi
  5. Öğrencilerle İlgili Hususlar
  6. 15.   15. Dilek ve Temenniler
    • Mevzuat değişiklikleri ve ilgili resmi yazıların incelenmesi.
    • Nöbet görevlerinin düzenlenmesi ve hatırlatılması.
    • Ders defterlerinin düzenli işlenmesi ve kontrolü.
    • Eğitimde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
    • İkinci döneme yönelik sınıf düzenlemeleri ve materyal hazırlıkları.
    • Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Zümre öğretmenlerinin ders içeriklerini gözden geçirmesi ve öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda yeni yöntemlerin planlanması.
    • Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Her şubenin öğretmenlerinin sınıf içi dinamikleri, öğrencilerin gelişimleri ve sınıf yönetimi stratejilerini belirlemeleri.
    • Yıllık ve günlük planların değerlendirilmesi ve güncellenmesi.
    • Öğretim programlarında karşılaşılan zorlukların çözümüne yönelik öneriler ve uygulamalar.
    • Ders kitapları, eğitim materyalleri ve yardımcı kaynakların gözden geçirilmesi.
    • LGS süreci ve sınav tarihleri ile ilgili bilgilendirme.
    • LGS’ye hazırlık sürecinde yapılacak ders dışı destekleme faaliyetlerinin planlanması.
    • Öğrencilerin sınav kaygılarını azaltmaya yönelik rehberlik çalışmalarının düzenlenmesi.
    • LGS hazırlık düzeyinin değerlendirileceği ara sınavlar ve deneme sınavları ile ilgili planlamalar.
    • Kursların Genel Durumu ve Katılım: DYK kurslarının başlama tarihinden itibaren öğrenci katılım oranları ve genel işleyişinin değerlendirilmesi.
    • Kurs İçeriği ve Eğitim Materyalleri: Kurslarda kullanılan içerik ve materyallerin etkinliğinin gözden geçirilmesi, ihtiyaç duyulan yenilikler ve iyileştirmeler.
    • Öğrenci Başarıları ve İyileştirme Çalışmaları: Öğrencilerin kurslardan elde ettikleri başarılar ve gelişimlerinin değerlendirilmesi, eksik kalan öğrenciler için yapılacak destek çalışmaları.
    • Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve öğrenci başarılarının izlenmesi.
    • E-okul sistemine girişlerin düzenli yapılması ve öğrenci bilgileri ile ilgili güncellemelerin yapılması.
    • Öğrenci devam-devamsızlık, izin ve rapor durumlarının kontrolü.
    • Başarıyı artırmaya yönelik yapılacak çalışmalar ve takviye programları.
    • Öğrenci rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi ve öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenmesi.
    • Veli toplantılarının planlanması ve veli iletişiminin güçlendirilmesi.
  1. Sosyal Etkinlikler ve Belirli Gün ve Haftalar
    • II. dönem için sosyal etkinliklerin ve gezi programlarının düzenlenmesi.
    • Belirli gün ve haftaların planlanması ve öğrencilerin katılımını teşvik edecek etkinliklerin organizasyonu.
    • Öğrencilerin kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımının artırılması için planlamalar.
  2. Fiziksel Ortam ve Kaynak Yönetimi
  • Sınıf düzenlemeleri ve eksik materyallerin tespiti.
  • Okul içindeki fiziksel ortamın verimli kullanılması ve okulun temizliği ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
  • Tasarruf tedbirlerinin uygulanması (su, elektrik, kırtasiye kullanımı).
  1. Maarif Modeli Uygulamaları
  • Maarif Modeli çerçevesinde öğretim programlarının gözden geçirilmesi ve okulda etkin bir şekilde uygulanması.
  • Okul temelli planlama süreçlerinin Maarif Modeli doğrultusunda değerlendirilmesi.
  1. II. Dönem Etkinliklerinin Planlanması
  • Kermes, tiyatro, sinema, şenlik gibi etkinliklerin düzenlenmesi.
  • Öğrencilere yönelik kültürel ve eğitsel etkinliklerin planlanması ve uygulamaya geçirilmesi.
  1. Proje ve İş Birlikleri Çalışmaları
  • Millî Eğitim Bakanlığı ve yerel projelerin tanıtımı ve planlanması.
  • Proje çalışmalarının gözden geçirilmesi ve devam ettirilmesi.
  1. Stratejik Plan ve Denetim Çalışmaları
  • Stratejik plan hedeflerinin değerlendirilmesi ve ilerleme durumunun gözden geçirilmesi.
  • Denetim ve rehberlik çalışmalarıyla ilgili alınacak kararlar.
  •   Katılımcıların öneri ve görüşlerinin alınması.

 

 

Ramazan ÇOLU

                                                                                                                                                                                                                                                                           Okul Müdürü