2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı 03/02/2025 tarihinde ve 12.30'da Okulumuz Müdür Odasında yapılacaktır. Tüm Öğretmenlerimizin bilgisine...
KANDİLDAĞI ORTAOKULU
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
II. DÖNEM BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
Toplantı No : 2024 /2025 - 2
Toplantı Yeri : Müdür Odası
Toplantı Tarihi : 03.02.2025
Toplantı Saati : 12.30
Gündem Maddeleri
- Açılış
- Açılış konuşması ve yoklamanın yapılması.
- Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması.
- Gündem maddelerinin okunması ve eklenmek istenen konuların belirlenmesi.
- Bir Önceki Öğretmenler Kurulu Kararlarının Değerlendirilmesi
- Sene başı Öğretmenler Kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi ve uygulanma durumlarının değerlendirilmesi.
- I. Dönem Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi
- Akademik başarı durumu ve öğrenci performansının genel analizi.
- Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin değerlendirilmesi.
- Devam-devamsızlık durumlarının analizi.
- Disiplin olaylarının değerlendirilmesi.
- Rehberlik ve sosyal etkinlik çalışmalarının analizi.
- Öğretmenlerle İlgili Hususların Görüşülmesi
- Ders İşlemleri ve Zümre Çalışmaları
- Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile İlgili Hususlar
- Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK) Değerlendirmesi
- Öğrencilerle İlgili Hususlar
- 15. 15. Dilek ve Temenniler
- Mevzuat değişiklikleri ve ilgili resmi yazıların incelenmesi.
- Nöbet görevlerinin düzenlenmesi ve hatırlatılması.
- Ders defterlerinin düzenli işlenmesi ve kontrolü.
- Eğitimde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İkinci döneme yönelik sınıf düzenlemeleri ve materyal hazırlıkları.
- Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Zümre öğretmenlerinin ders içeriklerini gözden geçirmesi ve öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda yeni yöntemlerin planlanması.
- Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Her şubenin öğretmenlerinin sınıf içi dinamikleri, öğrencilerin gelişimleri ve sınıf yönetimi stratejilerini belirlemeleri.
- Yıllık ve günlük planların değerlendirilmesi ve güncellenmesi.
- Öğretim programlarında karşılaşılan zorlukların çözümüne yönelik öneriler ve uygulamalar.
- Ders kitapları, eğitim materyalleri ve yardımcı kaynakların gözden geçirilmesi.
- LGS süreci ve sınav tarihleri ile ilgili bilgilendirme.
- LGS’ye hazırlık sürecinde yapılacak ders dışı destekleme faaliyetlerinin planlanması.
- Öğrencilerin sınav kaygılarını azaltmaya yönelik rehberlik çalışmalarının düzenlenmesi.
- LGS hazırlık düzeyinin değerlendirileceği ara sınavlar ve deneme sınavları ile ilgili planlamalar.
- Kursların Genel Durumu ve Katılım: DYK kurslarının başlama tarihinden itibaren öğrenci katılım oranları ve genel işleyişinin değerlendirilmesi.
- Kurs İçeriği ve Eğitim Materyalleri: Kurslarda kullanılan içerik ve materyallerin etkinliğinin gözden geçirilmesi, ihtiyaç duyulan yenilikler ve iyileştirmeler.
- Öğrenci Başarıları ve İyileştirme Çalışmaları: Öğrencilerin kurslardan elde ettikleri başarılar ve gelişimlerinin değerlendirilmesi, eksik kalan öğrenciler için yapılacak destek çalışmaları.
- Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve öğrenci başarılarının izlenmesi.
- E-okul sistemine girişlerin düzenli yapılması ve öğrenci bilgileri ile ilgili güncellemelerin yapılması.
- Öğrenci devam-devamsızlık, izin ve rapor durumlarının kontrolü.
- Başarıyı artırmaya yönelik yapılacak çalışmalar ve takviye programları.
- Öğrenci rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi ve öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenmesi.
- Veli toplantılarının planlanması ve veli iletişiminin güçlendirilmesi.
- Sosyal Etkinlikler ve Belirli Gün ve Haftalar
- II. dönem için sosyal etkinliklerin ve gezi programlarının düzenlenmesi.
- Belirli gün ve haftaların planlanması ve öğrencilerin katılımını teşvik edecek etkinliklerin organizasyonu.
- Öğrencilerin kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımının artırılması için planlamalar.
- Fiziksel Ortam ve Kaynak Yönetimi
- Sınıf düzenlemeleri ve eksik materyallerin tespiti.
- Okul içindeki fiziksel ortamın verimli kullanılması ve okulun temizliği ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
- Tasarruf tedbirlerinin uygulanması (su, elektrik, kırtasiye kullanımı).
- Maarif Modeli Uygulamaları
- Maarif Modeli çerçevesinde öğretim programlarının gözden geçirilmesi ve okulda etkin bir şekilde uygulanması.
- Okul temelli planlama süreçlerinin Maarif Modeli doğrultusunda değerlendirilmesi.
- II. Dönem Etkinliklerinin Planlanması
- Kermes, tiyatro, sinema, şenlik gibi etkinliklerin düzenlenmesi.
- Öğrencilere yönelik kültürel ve eğitsel etkinliklerin planlanması ve uygulamaya geçirilmesi.
- Proje ve İş Birlikleri Çalışmaları
- Millî Eğitim Bakanlığı ve yerel projelerin tanıtımı ve planlanması.
- Proje çalışmalarının gözden geçirilmesi ve devam ettirilmesi.
- Stratejik Plan ve Denetim Çalışmaları
- Stratejik plan hedeflerinin değerlendirilmesi ve ilerleme durumunun gözden geçirilmesi.
- Denetim ve rehberlik çalışmalarıyla ilgili alınacak kararlar.
- Katılımcıların öneri ve görüşlerinin alınması.
Ramazan ÇOLU
Okul Müdürü